Sketching

Disseny Centrat en l’Usuari

Al llarg de l’assignatura d’Anàlisi i Gestió de Publicacions Digitals amb Enric Mor, vam descobrir el DCU (Disseny Centrat en l’Usuari) i les etapes tècniques que configuren el seu procés iteratiu. És important saber aplicar-lo en qualsevol producte interactiu ja que enriqueix la usabilitat i l’accessibilitat de l’experiència d’usuari.

Vam aprendre sobre UX/UI redissenyant la pàgina web d’un client real. Per realitzar-lo, vam completar totes les fases del projecte començant per la seva definició de la mà de la investigació, seguint amb el plantejament de l’arquitectura de la informació i sketching, el disseny de wireframes junt amb el prototip i l’avaluació. També, vam combinar el contingut teòric donat amb activitats dinàmiques elaborades a classe.

The Wallet Project

La primera activitat va ser una introducció al Design Thinking amb el desenvolupament per parelles d’un briefing a mida. En una hora, vam comprendre el valor imprescindible d’aproximar-se a la persona destinatària del producte o servei, en aquest cas un moneder, per tal de conèixer les seves necessitats. Per aconseguir-ho, havíem d’entrevistar-nos mútuament, deixant de banda les nostres preferències com a dissenyadors/es i proposant solucions reals que poguessin satisfer cada cas.

User Journey

El disseny de tota plataforma online o aplicació ha de contemplar els escenaris o user journeys dels usuaris analitzant prèviament el tipus d’activitat, els seus contextos d’ús i les emocions experimentades per detectar les mancances que entenem com oportunitats de millora. En aquesta ocasió, vam definir perfils i recorreguts de persones que utilitzarien una app per escoltar música.

MDG EINA CDU 2018

Pet Lost & Found

En aquesta activitat vam utilitzar els diagrames de flux per dissenyar la navegació d’una app que oferia un sistema de recerca i retrobament de mascotes perdudes.

Spaghetti Marshmallow Challange

Cap al final de l’assignatura, vam realitzar aquesta activitat que consistia en, per grups de 3-4 persones i en 18 minuts, construir una estructura que es sostingués per si sola amb els següents elements:

  • 20 espaguetis crus
  • 1 metre de celo
  • 1 metre de cordill
  • 1 núvol dolç
  • 1 tisores

I una cosa més, a la punta més alta havia de situar-se el núvol rosa. La iniciativa ve plantejada des de Harvard per Tom Wujec, qui ens va conduir a la reflexió final sobre l’èxit o el fracàs de treballar en equip, especialment entre estudiants de disseny.

Des del principi parlem de disseny iteratiu, una metodologia cíclica de canvis i millores en base a proves d’iteració realitzades més recentment. Es fan prototips, tests i anàlisis d’un producte o servei de forma continuada per aconseguir cada vegada una versió més perfeccionada.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *